TOP 5 výhod využívania chatbotov pre vaše podnikanie

Chatboty sa v súčasnosti stávajú čoraz populárnejšími. Na Facebook Messengeri je ich vidieť všade. Aké sú dôvody pre tento náhly nárast chatbotov? Prečo sa stávajú takými populárnymi?

Cieľom chatbotov je podporiť a duplikovať vás vo vzťahu s vašimi zákazníkmi. Podnikateľom to pomáha ušetriť veľa peňazí, čo je hlavný dôvod, prečo túto technológiu začínajú využívať. A to, že sa chatboty dajú vložiť na miesta ako Facebook Messenger, Telegram alebo na vašu vlastnú stránku, zaručuje potenciál osloviť čoraz väčšie publikum.

Chatboty môžu znieť ako niečo z budúcnosti, ale podľa štatistík Global Web Indexu používa jednu alebo viacero četovacích platform až 75% internetových užívateľov.  To znamená, že dáva absolútny zmysel integrovať do jednej alebo viacerých z týchto platform svojho chatbota.

Teraz sa poďme pozrieť na niektoré výhody, ktoré chatbot poskytuje:

1. Dostupný 24/7.

Som si istý, že ste už zažili to, keď ste niečo hľadali na konkrétnej stránke, nevedeli ste sa rozhodnúť a potrebovali ste sa niekoho spýtať. A potrebovali ste odpoveď hneď, pretože ste ten správny produkt skutočne potrebovali. No v pravom dolnom rohu bola možnosť iba zanechať správu, s tým, že zákaznícka podpora sa vám ozve do 24 hodín. Tieto časy sú už preč. Chatboty nahrádzajú nudné formy komunikácie ako zanechávanie správ alebo písanie emailov.

Keďže chatboty sú v podstate virtuálne roboty, nikdy sa neunavia a neustále poslúchajú všetky vaše príkazy. Pokračovať v práci a fungovať budú každý deň v roku, bez toho, aby si museli dať prestávku. To zvyšuje spokojnosť zákazníkov a umožňuje vám to budovať si u ľudí dobré meno.

2. Vybavovanie zákazníkov.

My ľudia sme v počte vecí, ktoré dokážeme robiť naraz, obmedzení. Výskumy hovoria, že ľudia sa dokážu naraz sústrediť na iba 3-4 veci. Ak je to viac než toto číslo, začneme robiť chyby.

Chatboty na druhej strane dokážu v rovnakom čase konverzovať s tisíckami ľudí naraz. Nezáleží na tom, kedy je to počas dňa alebo koľko ľudí vás kontaktuje. Každému jednému z nich bude okamžite odpovedané.

3. Pomáha vám šetriť peniaze.

Ak ste podnikateľ, tak ste buď odsúdený k tomu, aby ste mali veľa zamestnancov, ktorým musíte platiť za prácu, ktorú robia alebo musíte všetko robiť vy sami, čo si vyžaduje obrovské množstvo času. A čas sú nakoniec peniaze, pretože nemáte potom čas na robenie iných vecí. Všetky tieto časové a finančné výdaje sa postupne len kopia. Chatboty sú jednorazovou investíciou, ktorá podnikateľom pomáha znížiť počet potrebných zamestnancov a zároveň vám výrazne šetrí čas.

Všetky jednoduché otázky, ktoré vaši zákazníci bežne majú a ktoré máte bežne vy pre zákazníkov, môžete nahodiť do svojho chatbota a vopred nastaviť odpovede a reakcie, ktoré človek dostane. Vám už iba potom stačí vybaviť tie zložitejšie otázky. Chatbot vám na to zákazníka dokonale pripraví.

4. Zaručuje 100% zákaznícku spokojnosť.

Ľudia na seba reagujú na základe svojich nálad a emócií. Ak máte vy alebo človek, ktorý sa stará o zákaznícku podporu dobrý postoj alebo máte dobrú náladu, pravdepodobne sa budete so zákazníkmi rozprávať dobrým spôsobom. Ak sa stane opak, zákazník pravdepodobne nebude spokojný.

Chatboty sú viazané určitými pravidlami a budú sa nimi riadiť dovtedy, kým sú tak naprogramované. Vždy sa ku zákazníkovi správajú najslušnejším a najdokonalejším spôsobom. Nezáleží na tom, aký je človek podráždený.

5. Automatizácia opakujúcej sa práce.

Buďme k sebe úprimní. Nikoho nebaví robiť znova a znova každý deň tú istú prácu. Čo sa nás ľudí týka, takéto úlohy sú veľmi náchylné chybám. Chatboty vám pomáhajú automatizovať úlohy, ktoré treba robiť pravidelne a v správny čas.

Existuje množstvo chatbotov, ktoré sa dokážu rôznych ľudí pýtať znova a znova to isté. To ľuďom pomáha šetriť čas a zvyšovať produktivitu. Napríklad, keď sa na našej Facebook stránke chcete dozvedieť niečo viac o COVID-19 a s tým spojenými informáciami, náš chatbot vám túto možnosť automaticky predstaví. Každý jeden raz.

Aby sme si to zhrnuli, chatbot so sebou prináša množstvo výhod. Niektoré z nich som popísal v tomto článku. Podnikatelia sú schopní vďaka pomoci týchto chatbotov, ktorí pre svojho majiteľa pracujú 24/7 bez toho, aby si museli dať prestávku, ušetriť veľa peňazí a zároveň zarobiť viac príjmov. A kto by už takéto niečo nechcel. Navyše chatboty ako technológia stále napredujú a sú čoraz inteligentnejšie. Preto sa nebojím povedať, že budúcnosť chatbotov je žiarivá a čoraz lepšia.

Pre viac informácií o tom, ako získať chatbota pre svoj biznis, kliknite sem.

Najnovšie články

Naše semináre a kurzy