Keď tlačenie na pílu nepomáha

Možno ste sa už niekedy ocitli v situácii, kedy ste chceli podávať lepšie výsledky, chceli ste získať do svojho tímu viac ľudí alebo ste chceli jednoducho zarobiť viac peňazí. A rozhodli ste sa, že do toho dáte všetko. Rozhodli ste sa, že to dosiahnete.

A tak ste sa do toho pustili so všetkou motiváciou, so všetkou energiou, ktorú ste boli schopní nazbierať…a stalo sa čo?

No nestalo sa nič. Teda presnejšie lepšie výsledky neprišli, viac ľudí ste do svojho tímu nezískali a peňazí ste zarobili možno o trošku viac, ak vôbec.

Nebolo to tým, že ste nevyvíjali aktivity, skutočne ste sa snažili. Ale z nejakého dôvodu, napriek tomu, že ste do toho išli naozaj naplno a mali ste pocit, že robíte čo sa dá (a aj nedá), úplne sa to minulo účinkom.

A možno to viedlo až k miernej depresii a naštvanosti. U veľa ľudí to vedie rovno k vyhoreniu. Z tejto situácie vyjdú znechutení a nechce sa im „makať“, keďže im to prináša len trápenie.

Takže čo sú tie dôvody, kvôli ktorým to nevyšlo? Čo sú tie dôvody, kvôli ktorým, napriek tomu, že človek vyvíja aktivity, neprináša mu to výsledky, ktoré chce mať?

Presne o to sa s vami podelím v tomto článku. A pozrieme sa na to vo forme troch otázok. Troch otázok, ktoré by ste sa mali samých seba spýtať, aby ste zistili, aký dôvod, pre ktorý nemáte výsledky, je ten váš.

Začnime prvou:

  1. Poznám svoje produkty dostatočne odborne?

Niekedy nám tento faktor úplne „uletí“, ale ak nepoznáte svoje produkty dostatočne odborne, ak viete zodpovedať iba na základné otázky a povedať základné veci a nič viac, maríte si tým obrovské množstvo príležitosti. Ľudia vidia, kto sa v produktoch naozaj vyzná. Ľudia cítia, kto sa v produktoch naozaj vyzná. A takýchto sprostredkovateľov aj odporúčajú ďalej.

To znamená, že potom nemusíte tlačiť na nových klientov, ale tí k vám prichádzajú sami.

To znamená, že klienti s vami zostávajú dlhodobo, pretože vidia, že sa vyznáte. A keď s vami zostávajú dlhodobo, je to pre vás vyšší príjem bez toho, aby ste museli vyhľadávať stále nových a nových klientov.

Znie dobre, však?

SAPO ponúka množstvo kurzov, ktoré z vás spravia odborníka  na každý jeden aspekt poistného sveta. Pozrite si ponuku našich kurzov a vyberte si niektorý z nich. Kompletnú ponuku našich kurzov nájdete TU:

  1. Viem sa dobre predať?

Či už je to klientovi alebo potenciálnemu budúcemu kolegovi, schopnosť efektívne sa predať znamená zaujať človeka natoľko, že s nami chce spolupracovať dlhodobo.

Jedna časť schopnosti predať sa nadväzuje späť na bod číslo 1. Odbornosť.

Pretože keď poznáte svoje produkty len tak naoko a nevyžaruje z vás istota a energia, ktorou rozpráva človek, ktorí sa očividne vyzná, neviete 100% zaujať.

Takže odbornosť je 1. časť toho, ako sa predať, pretože keď viete, je to vidieť.

Druhá časť sú vaše predajné zručnosti. Ako šikovne viete človeka zaujať (online či offline), ako šikovne ho viete dostať na stretnutie, ako s ním komunikujete.  Ako efektívne prezentujete hodnotu a dôležitosť svojej služby.

Toto sú všetko veľmi užitočné veci. Čím lepší v nich ste, tým lepšie výsledky máte.

SAPO ponúka niekoľko kurzov zameraných práve na manažérsky a osobnostný rozvoj, ktoré vám pomôžu presne v týchto oblastiach. Pre kompletný zoznam kurzov kliknite sem.

  1. Mám pri sebe človeka, ktorý by mi s tým pomohol?

Priznajme si to. Tlačiť na pílu, nemať výsledky a nemať pri sebe ani niekoho, kto by chápal, čím si prechádzame a vedel presne povedať, prečo sa náš výkon znižuje – to je frustrujúce.

Každý vrcholový športovec má svojho kouča. Napriek tomu, že veľa z tých športovcov sú špičkou v tom, čo robia. Všetci majú a potrebujú svojich koučov.

Svet sprostredkovania je síce fascinujúce miesto, no tiež dokáže byť veľmi chaotické miesto. Mať pri sebe vo firme tím ľudí ešte neznamená, že máte s kým kráčať po svojej ceste, že máte niekoho, kto vám s tým pomôže.

Kouč je niekto, kto je s vami, kto si prešiel situáciami, ktorými si prechádzate a kto je trénovaný, aby videl veci, ktoré vy nevidíte. Kouč vám vie ukázať veci, ktoré tam sú celý čas, ale keďže vy ste celý čas „v tom“, prehliadate ich. 

Takže ak ešte nemáte, nájdite si ku sebe niekoho, kto bude vaším koučom. Kto aspoň určitú dobu bude kráčať po tej ceste s vami, s kým môžete konzultovať bežné veci a kto sa uistí, že sa posúvate dopredu.

V SAPO ponúkame ku každému kurzu možnosť 3-mesačného koučovacieho programu, kde s vami naši lektori pracujú individuálne a pomáhajú vám zaviesť do praxe naučené a zároveň zvyšovať váš výkon.  

Viac o tomto 3-mesačnom profi programe sa dozviete tu:

Toto sú tri otázky, ktoré sa potrebujete spýtať, aby ste maximalizovali svoje výsledky a zároveň, aby ste nemuseli toľko tlačiť na pílu. Aplikujte tieto tri otázky do praxe a veľmi skoro budete vidieť, ako sa vaše výsledky zvyšujú.  

Najnovšie články

Naše semináre a kurzy