7 spoločností/ služieb, ktoré využívajú chatbota v každodennej prevádzke

V prechádzajúcom článku, ktorý si môžete prečítať tu, sme písali o výhodách chatbotov pre vaše podnikanie.

Dnes sa pozrieme na konkrétne spoločnosti a služby, ktoré využívajú chatbotov každý deň a budete si ich môcť všetky vyskúšať.

Vybrali sme pre vás spoločnosti nielen z finančného odvetvia, ale naprieč rôznymi sektormi, aby ste tak videli, že chatbot má skutočne všestranné využitie.

Poďme na to:

Finančná správa  

Asi jeden z najznámejších a najpoužívanejších chatbotov v súčasnosti je chatbot Finančnej správy, ktorý sa volá TAXANA. Za rok 2019 TAXANU ako zdroj informácií použilo 113 988 unikátnych používateľov, ktorí zaslali viac ako 745 375 dopytov.

V praxi to znamená, že zákaznícky servis Finančnej správy ušetril 745 375 úkonov za jeden rok využitím automatizácie. Tomu hovorím „dobrý ťah“.

Finančná správa svojho chatbota momentálne zlepšuje , dopĺňa ho o nové vedomosti a nový konverzačný obsah. V tomto roku sú v pláne automatické posielanie formulárov dopytujúcim sa na email a reagovanie na zložitejšie dopyty, ktoré je potrebné riešiť priamo v call centre alebo so správcom dane.

Jednoducho povedané, TAXANA sa stáva skutočným virtuálnym asistentom, ktorý odvádza obrovské množstvo práce za svojho majiteľa.

TAXANU si môžete vyskúšať tu

Tatrabanka

Ďalším skvelým chatbotom (a pomerne novým) je chatbot Tatrabanky, ktorý sa volá ADAM.

Ako už isto tušíte, chatbot ADAM dokáže ľuďom pomôcť so všetkými možnými otázkami ohľadom produktov a služieb, vrátane informácií ohľadom hypoték, otvorenia účtu, bezpečnostnej ochrany, atď.

To, čo v minulosti museli vybavovať pracovníci Tatrabanky, teraz dokáže na svoje plecia automaticky zobrať ADAM, čo výrazne šetrí čas a peniaze v podobe ušetrených ľudských zdrojov.

ADAMA si môžete vyskúšať TU

Národné centrum zdravotných informácií

Súčasná situácia znamená, že správne informácie znamenajú zlato. To chápe Národné centrum zdravotných informácií a rovnako aj SME.sk, ktoré ponúkajú ľuďom pomocou chatbota podstatné a  veľmi dôležité informácie týkajúce sa koronavírusu a všetkých jeho podtém. Vrátane denných štatistík, mapy šírenia, prevencie a odporúčaní, sebadiagnostiky, izolácie a karantény a veľa ďalšieho.

Cieľom tohto chatbota je odľahčiť krízové linky a poskytnúť tak ľuďom informácie automaticky a presne vtedy, keď ich potrebujú.

Na tento účel je chatbot ako stvorený. Tohto chatbota prebralo aj SME.sk a tak ho môžete nájsť na oboch stránkach. Niečo podobné ohľadom koronavírusu, no zamerané na poistenie, je k dispozícii aj pomocou nášho SAPO chatbota.

Ich chatbota nájdete tu .

SAPO bota si môžete vyskúšať tu.

Telekom

Z troška iného súdka, ale rovnakým princípom, funguje chatbot Telekomu, ktorý sa volá Olívia.

Stačí prísť na stránku Telekomu a rovnako ako v predchádzajúcich prípadoch kliknúť v pravom dolnom rohu na chatovaciu bublinu a začať Chat.

Olívia vám poradí s produktami a službami a technickou podporou a po bližšom ujasnení si vašich potrieb vás prepojí na agenta v call centre.

Opäť skvelý spôsob využitia chatbota na vybavenie úvodných základných požiadaviek klienta (ktoré sú najviac opakujúce sa a tým pádom je tam priestor pre ich automatizovanie) a až následne je človek prepojený na živú osobu.

Aj tu skvelý spôsob, ako ušetriť množstvo času a peňazí v podobe ľudských zdrojov. 

Telekom chatbota si môžete vyskúšať tu.

Allianz

Jeden z prvých chatbotov na trhu priniesla spoločnosť Allianz a jeho názov je Boris Bedeker.

Ako sám chatbot napíše: Som cestovateľ Boris Bedeker a rád sa s tebou podelím o svoje know-how. Viem ti pomôcť s vybavením cestovnej poistky a prezradím ti, aké zaujímavé miesta sa dajú vidieť v krajine, do ktorej sa chystáš. Navyše ti viem pomôcť s balením a zabavím ťa počas čakania na letisku.

Skvelý príklad toho, ako sa dá aj chatbot poňať vtipne, odľahčene a s humorom. A funguje to.

Do pár minút vám Boris na základe informácií, ktoré zadáte, ponúkne pár možností ohľadom cestovného poistenia alebo vám poskytne dôležité telefónne čísla podľa krajiny, do ktorej cestujete a ďalšie funkcie, ktorých je skutočne veľa.

Borisa Bedekera si môžete vyskúšať tak, že pôjdete do svojho Facebook Messengera, do vyhľadávania napíšete Boris Bedeker a kliknete na Začať.

Denník N

Ďalšie skvelé využitie chatbota nám dokazuje Denník N. Ten svojho chatbota využíva na informácie o novinkách z celého sveta.

Môžete si zvoliť, či chcete správy dostávať do svojho Facebook Messengera priebežne počas dňa alebo či chcete dostávať iba mimoriadne správy.

Toto využitie chatbota pomocou Facebook Messengera je skvelý spôsob, ako zostať s ľuďmi v kontakte, posielať im informácie a mať možnosť s nimi pravidelne komunikovať. Ideálny spôsob, ako budovať to, čo je v dnešnom biznis svete to najdôležitejšie a to je dôvera vo vašu spoločnosť.

Denník N chatbota môžete vyskúšať tak, že pôjdete do svojho Facebook Messengera, do vyhľadávania napíšete Denník N a kliknete na Začať.

Malý princ

Posledný chatbot, ktorý stojí za zmienku, aj keď je skôr na odľahčenie, je chatbot Malý princ.

Ak ste čítali rozprávku Malý princ a pamätáte si trošku o čom bola, pomocou tohto chatbota sa môžete rozprávať s Malým princom. Môžete mu kresliť obrázky, ktoré vás prosí, aby ste mu nakreslili, on vám posiela svoje obrázky a spoločne debatujete a zamýšľate sa nad tým, ako veci fungujú.

Skutočne skvelý nápad a vrelo odporúčam vyskúšať.

Chatbota Malý princ môžete vyskúšať tak, že pôjdete do svojho Facebook Messengera, do vyhľadávania napíšete Malý princ a kliknete na Začať.

Zhrnutie

Toto bolo 7 príkladov toho, ako spoločnosti a služby využívajú chatbota na ušetrenie času, ľudských zdrojov alebo len na odľahčenie a budovanie dôvery voči zákazníkom.

Ak sa chcete pozrieť na to, ako môžete využiť chatbota pre svoje podnikanie aj vy, kliknite sem a prihláste sa na náš webinár Vytvor si svojho chatbota I. ktorý sa začína už 18.05.2020.

Pomôžeme vám vytvoriť si svojho vlastného chatbota pre váš biznis a nastaviť ho tak, aby vám šetril čas, peniaze a prinášal neustále nových zákazníkov.

Kliknite sem a zistite viac.

Najnovšie články

Naše semináre a kurzy