3 marketingové pravidlá pre zaujatie nových klientov

Marketing má v podnikaní veľmi dôležitú funkciu. Pomáha nám propagovať svoje služby a zabezpečuje, že sa o nás dozvedá čoraz viac ľudí.

Ak nepropagujeme svoje služby a nedávame najavo, že sa vyznáme v našej práci, ľudia o naše služby nemajú záujem a odchádzajú inam.

Marketing je teda o vzbudení záujmu o naše služby. Úlohou marketingu je, aby človek zaregistroval, že existujeme a aby ho to, čo rozprávame a to, čo robíme, zaujalo natoľko, že chce vedieť viac. Chce s nami robiť biznis.

A v dnešnej dobe, kedy sú klienti bombardovaní ponukami zľava sprava a každý deň sa na nich valí milión ponúk, je zaujať a udržať si pozornosť potenciálneho klienta čoraz náročnejšie.

Teda náročnejšie, ak nevieme, ako na to.

Preto je veľmi dôležité, aby človek dodržoval základné marketingové pravidlá, ktoré vieme, že fungujú.

Marketing nie je o znovu-vynachádzaní kolesa a nie je to ani raketová fyzika. Existujú tu základné pravidlá, ktoré keď človek dodržiava, dostane výsledky v podobe zvýšeného záujmu a v podobe množstva nových klientov.

A ak sprostredkovateľ dodržuje marketingové pravidlá výborne, dostane výborné výsledky v podobne obrovského množstva ľudí, ktorí chcú využívať jeho služby a množstva nových, skvelých klientov.

V tomto článku sa s vami podelím o 3 základné marketingové pravidlá. Ak sa ich budete držať a ak ich aplikujete vo svojom podnikaní, vaše výsledky budú lepšie…zaručene. Poďme na to:

1. Poznaj svoje publikum – oveľa dôležitejšie ako akékoľvek marketingové triky a prefíkané stratégie, je poznať svoje publikum. Ak nepoznáte svojich zákazníkov, nezachráni vás žiadny marketingový trik ani stratégia.

To je dôvod, prečo je veľmi dôležité venovať čas spoznávaniu svojich zákazníkov. Spoznávaniu trhu. Čo ľudia naozaj riešia? Akými životnými výzvami si momentálne prechádzajú? Aké sú ich sny? Vízie? Čoho sa boja? Čo im v noci nedá spať? Aké sú ich koníčky? Čomu veria?

Toto sú otázky, ktoré by si mal vedieť zodpovedať každý podnikateľ o svojom cieľovom publiku. O svojich klientoch.

Povedzme, že chcete svojím marketingom zaujať ľudí, ktorí majú vyšší príjem a môžu si tak dovoliť vložiť viac peňazí do investovania, dostatočného poistenia a budovania rezerv. Snažíte sa zaujať bonitných klientov.

Čo takíto ľudia riešia? Pravdepodobne niečo iné, ako človek, ktorý sa s financiami trápi.

Čo im v noci nedá spať? Znova trošku iné veci, ako niekomu, kto je na tom finančne horšie.

Aké zamestnania majú takíto finančne úspešnejší ľudia? Alebo v čom podnikajú? Sú to lekári? Pracujú v IT sektore?

A aké sú ich vízie, koníčky?

Všetky tieto informácie nám pomáhajú vytvoriť si komplexnejší, celistvejší pohľad na nášho klienta, čo nám na oplátku pomôže lepšie ho zaujať. Lepšie sa na neho napojiť. Vytvoriť si s ním lepší vzťah.

Pretože ako môžeme ľudí zaujať, čo je hlavnou úlohou marketingu, ak ich nepoznáme.

Takže prvým krokom akéhokoľvek marketingu je poznať svojho klienta. Poznať svojho zákazníka.

Na prvý krok nadväzuje druhý krok.

2. Správny odkaz – teraz keď už vieme, kto je náš zákazník, je pre nás oveľa jednoduchšie premyslieť si, čo mu chceme povedať, aby sme ho zaujali.

Aký odkaz mu chceme pomocou nášho marketingu zanechať, ktorý ho pravdepodobne zaujme najviac?

Ak je vaším cieľovým zákazníkom podnikateľ, ktorý by možno chcel investovať svoje zisky do rôznych investícií, môžete mu na LinkedIn pomocou LinkedIn statusu nechať odkaz.

„Rozmýšľate, kam investovať svoje zisky z podnikania, aby sa tak znásobili? Kontaktujte ma pre viac info do správy.“

Veľmi jednoduchý odkaz, ktorý je presne ladený pre konkrétnu skupinu ľudí, ktorí môžu byť vašimi cieľovými zákazníkmi.

Ak je vaším cieľovým zákazníkom rodina a vy ju chcete zabezpečiť, odkaz by bol trošku iný, však? Ako Facebook status by ste mohli napísať:

„Je vaša rodina zabezpečená a kvalitne poistená voči rizikám, ktoré sa môžu stať? Bezplatná analýza už len tento týždeň.“

Ďalší jednoduchý odkaz pre konkrétnu skupinu ľudí.

Samozrejme môžeme náš odkaz rozšíriť do viac ako len otázky a ponuky. Môžeme vytvoriť články ako napríklad „5 dôvodov, prečo sa oplatí investovať do indexových fondov“ pre prvú skupinu alebo „5 vecí, ktoré si treba skontrolovať pri zabezpečení rodiny“ pre druhú skupinu a ľudí zaujať zaujímavým obsahom.

A na konci článku im dať možnosť nás kontaktovať.

„Ak sa vám páčil tento článok a chceli by ste sa dozvedieť viac o možnostiach investovania, kontaktujte ma na 0900 000 000“

„Ak sa vám páčil tento článok a chceli by ste sa dozvedieť viac o možnostiach zabezpečenia svojej rodiny, kontaktujte ma na 0900 000 000“

Veľmi jednoduché.

Môžete natočiť krátke video a zanechať ľuďom odkaz, môžete pridať na FB obrázok a k nemu nejaký text…možností je veľa.

Pointou je, že keď poznáte svoje publikum – krok 1, zanechanie správneho odkazu, aby sme ľudí naozaj zaujali, sa zrazu stane veľmi jednoduché – krok 2.

A to nás prináša do kroku 3.

3. Správny kanál – Správne publikum, správny odkaz a posledná vec – potrebujeme zvážiť, kde všade sa musíme objaviť a nachádzať, aby sme správne publikum s naším správnym odkazom zaujali.

Sú vašou cieľovou skupinou profesionáli, manažéri, riaditelia a podnikatelia? Pravdepodobne by ste mali zvážiť sociálnu sieť LinkedIn, pretože tam sa ich nachádza najviac.

Sú vašou cieľovou skupinou rodiny, mamičky, bežní ľudia?

Pravdepodobne by ste mali zvážiť Facebook. Tam je ich najviac.

Sú vašou cieľovou skupinou starší ľudia nad 60 rokov?

Pre nich sociálne siete ako Facebook a LinkedIn asi nebudú tá najlepšia voľba. Reklamy v novinách, ktoré čítajú, môžu byť schodnejšia cesta.

Správny kanál znamená, že sa pozriete, kde sa vaše cieľové publikum zdržuje najčastejšie. Kde je najväčšia pravdepodobnosť, že ich budete vedieť svojím správnym odkazom zaujať.

Pretože nie je nič horšie, ako poznať svoje publikum a mať správny odkaz, ale byť niekde a propagovať svoj odkaz niekde, kde sa vaše publikum ani nenachádza.

To sú zbytočne vyhodené peniaze, čas a efektivita.

Určitá skupina ľudí je na Facebooku, iná zase na Linkedine, iná zase číta noviny.

Mladí ľudia sa väčšinou zdržujú na Instagrame a najnovšie Tiktoku, doktori majú svoje špeciálne konferencie, ľudia z IT oblasti tiež, atď.

Zamyslite sa nad tým, kde môžete nájsť svojich ideálnych zákazníkov, kde sa najčastejšie združujú, v najväčších počtoch a potom nájdite spôsob, ako sa tam dostať.

A keďže už máte správny odkaz, nebude pre vás problém ich osloviť.

Aby sme si to zhrnuli.

Poznajte svoje publikum – pretože keď nepoznáte ľudí, s ktorými chcete robiť biznis, neviete ich efektívne zaujať.

Správny odkaz – pretože keď ich už poznáte, viete ich zaujať správnym spôsobom a tým, čo naozaj chcú resp. po čom túžia.

Správny kanál – pretože chcete nájsť, kde sa vaši cieľoví klienti združujú v najväčšom počte a byť tam. Pretože vám to pomôže efektívnejšie rozšíriť svoj správny odkaz správnym ľuďom a ušetríte tak množstvo času a úsilia.

Ak sa vám tento článok páčil a chceli by ste ešte viac hodnotných marketingových rád, nedávno sme v rámci SAPO organizovali webinár Online nástroje pre prácu a propagáciu sprostredkovateľa, kde sme s ľuďmi zdieľali hodnotné marketingové rady, princípy a tipy, ktoré môžete využiť ihneď a získať tak skvelé výsledky.

Z tohto webinára sme robili záznam, takže ak si ho chcete pozrieť a zlepšiť tak svoje marketingové výsledky ešte dnes, kliknite sem a objednajte si záznam z webinára Online nástroje pre prácu a propagáciu sprostredkovateľa teraz.

Najnovšie články

Naše semináre a kurzy