Prečo práve moja poisťovňa?

Covid-19.. téma, ktorá rezonuje médiami, sociálnymi sieťami a celkovo našimi životmi už nie jeden týždeň. Je to prirodzené, veď kedy sme sa ocitli v situácii ako je táto? Snažíme sa zisťovať stále nové a nové informácie s cieľom neurobiť chybu. Pýtame sa na otváracie hodiny, naše občianske povinnosti a možnosti, či vyberať úspory alebo ešte nie, či ten odklad splátok bude možný alebo až neskôr… a či to poistenie, ktoré máme v šuflíku bolo voľbou správnou alebo nás práve teraz nemilo prekvapí..

Moje meno je Eva Stoklásová, som riaditeľka Slovenskej akadémie poisťovníctva a pripravila som pre vás seriál, v ktorom sa spoločne pozrieme na to, čo robiť s vašim poistením počas akejkoľvek krízy. Nie len tej aktuálnej. Prejdeme jednotlivými mýtmi, na ktoré v čase krízy určite natrafíte, povieme si o tom, ako s poistením pracovať, keď už náš rozpočet nestíha a prejdeme si každé z poistných rizík pekne do hĺbky. Pohodlne sa usaďte a začítajte sa do dnešnej prvej časti pod názvom Prečo práve moja poisťovňa.

V priebehu prvých týždňov karantény sa trhom poistenia doslova hnala informácia o obmedzenom počte poisťovní, ktoré by vo svojom krytí Covid-19 akceptovali. Najskôr ich bolo 5, potom 6, a verím tomu, že drvivá väčšina z vás doteraz netuší, koľkoto vlastne poisťovní Covid-19 kryje a ako…

Od podlahy a poporiadku

Pre pochopenie si skúsme rozobrať túto tému pekne od podlahy.

Kríza- ťažká, avšak prechodná situácia, či kritický stav. Takto by sme mohli krízu popísať všeobecne. Isto sa zhodneme na tom, že kríza môže vzniknúť z rôznych dôvodov. Aktuálne z dôvodu pandémie. Do budúcna môže byť ale tento dôvodov opäť iný. Ako sa správne zachovať?

V prvom rade je potrebné si vždy uvedomiť, že poisťovne zažívajú nové situácie rovnako  novo ako my všetci. A teda potrebujú určitý priestor na to, aby zaujali stanovisko a následne vedeli prísť s ústretovými riešeniami.

Ak existuje na poistnom trhu xy poisťovní, ktoré danú udalosť vo svojom krytí majú, je veľká pravdepodobnosť, že sa ostatné poisťovne pridajú a rovnako dané ochorenie, či situáciu do svojho krytia zahrnú. Či už formou verejného prísľubu alebo tak, ako je to pre poisťovňu technicky možné. Povedané priamo a bez servítky- ak päť poisťovní niečo kryje a tá šiesta nie, dá sa očakávať, že sa to veľmi rýchlo zmení. Zvlášť ak ide o pandémiu…veď, kto už by chcel skončiť s pečiatkou „ten ktorý počas Covid-19 neplnil“.

A presne takto to aj dopadlo. Poisťovatelia, ktorí mali v poistných podmienkach výluku práve na stavy pandémie, pristúpili ku krytiu formou verejného prísľubu.

Rada číslo 1 teda znie: V čase krízy je potrebné zachovať si chladnú hlavu a počkať, ako na situáciu zareagujú poisťovne. Vyvarovať sa bezhlavého rušenia zmlúv a o prípadnom prestupe do inej poisťovne či produktu sa dôsledne poradiť.

O tom, prečo je potrebné k zámene poistných zmlúv pristupovať zodpovedne si povieme v ďalšom diely nášho seriálu. Dovtedy sa majte pekne a ak by ste k dnešnej téme hľadali nestranný názor odborníka, vyberte si z členov nášho akademického klubu. Sú tu pre vás.

Tak pekný deň,

Stoklásová Eva

Najnovšie články

Naše semináre a kurzy